mom staybeautiful MARIGOLD UHT Milk #AstroHDUniverse

Tuesday, October 25, 2011

Recommended Movie : Sad Movie

Hari tu, aku tengok balik cerita korea ni, uhuhu.. sedih jugak... Sad Movie tajuk dia .
Ada 4 cerita dalam movie nie,
 1- pasal mak dan anak
 2- ahli bomba yang cuba nak propose kekasih dia
3- Penganggur yang di'dump' oleh kekasih sebab tak ada keje.
4- Si bisu pekak yang jatuh cinta dengan pelukis jalanan...

Antara 4 cerita nie, paling comel sekali cerita pasal si bisu pekak nie.. Comel gila. Tapi ending dia, agak membengangkan sebab macam tergantung berbanding 3 kisah yang lain.

Aku pun suke tengok mamat nie. Dulu ada ura-ura kononnya mamat nie muslim.Hurm.. tak tahu betul ke tidak. yang pasti dia comel.. ahahaha.. Nama dia Lee Ki Woo


Comel, Shin Min Ah, antara pelakon korea yang aku selalu tengok lakonan dia. Dan paling aku suka lakonan dia dalam My Mighty Princess dan My Girlfriend is a Gumiho



Dan yang paling sedih adalah kisah anak yang degil yang akhirnya faham mak dia sebab dia baca diari mak dia.. Huhuhu... Paling sedih masa anak dia nangis dalam hujan sedangkan masa kat katil mak dia (mak dia tengah mengerang sakit) , dia tak kasi ayah dia nangis. Aduh sebak gile... Okey, aku nangis...


Ekceli , ni dah kali ke berapa ntah aku tengok cerita nie.. aku suka...

Yang ke-2 sedih adalah kisah si bomba yang gagal propose kekasihnya... huhuhu.... dan yang menariknya, cerita nie , semua berhubung kait, menunjukkan bahawa kita nie sebenarnya hidup dalam lingkaran dan garisan waktu yang sama...


Cerita ini, Penganggur yang memilih kerja menjadi "orang tengah" kepada orang yang nak clash tapi, tak mampu nak cakap. Akhirnya , kekasih dia sendiri menggunakan perkhidmatan dia. Jadinya, dia telah memutuskan diri dia sendiri dengan perempuan tu...


Okey lah... Aku kasi 4 bintang untuk cerita nie... 


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda, terima kasih

Apesal Ek?